7 manieren om je dieet goed van start te laten gaan

7 manieren om je dieet goed van start te laten gaan

7 manieren om je dieet goed van start te laten gaan? Klaar voor gewichtsverlies? Hier zijn enkele tips om je op de juiste weg te zetten.

Het starten van een dieet om gewicht te verliezen en de gezondheid te verbeteren is een waardig doel, maar het kan een beetje overweldigend zijn. Er zijn altijd uitdagingen als je iets nieuws begint, vooral als het gaat om iets wat je elke dag meerdere keren doet, zoals eten en drinken.

Maar zolang je niet alles in één keer probeert te veranderen, kun je je doelstellingen voor gewichtsverlies makkelijke bereiken. Lees snel verder.

Lees ook onze Fitchef review en ervaringen met korting. 

7 manieren om je dieet goed van start te laten gaan

 1. Volg een plan voor gezonde voeding

Een gezond dieet plan (zoals het afslank receptenbijbel) moeten recepten bevatten die je leuk vind om te maken en ook nog eens lekker vinden. Samen met veel gezond en niet verwerkt voedsel zoals fruit, groenten, volle granen, magere zuivelproducten, mager vlees, zeevruchten, bonen, en noten kan je een hele hoop lekkere gerechten maken.  De meest beste voedingsmiddelen bevatten veel vezels (zoals fruit, groenten, volle granen, bonen en noten) en / of magere eiwitten (te vinden in vlees, vis, zuivel en soja).

Aanrader is om de bestseller het afslank receptenbijbel te bestellen, je kan hier een GRATIS week menu downloaden.

 2. Neem baby stapjes

Verandering is moeilijk. Het maken van kleine, geleidelijke veranderingen in je eetpatroon is de beste manier om aan je dieet te beginnen. Sommige deskundigen stellen voor om elke week slechts één wijziging aan te brengen om je de tijd te geven om aan het nieuwe gedrag te wennen. Je uiteindelijke doel is om van je nieuwe eetgewoonten een gewoonte te maken die je je leven lang kunt volhouden.

Een uitstekende manier om te beginnen is om je voorraad kast en koelkast te vullen met gezonde voeding. Zodat je alleen maar gezonde voeding kan bereiden.  Bestel een nieuw kookboek of kookmagazine dat is gespecialiseerd in gezonde gerechten, Aanraders zijn bijv. Het afslank receptenbijbel of  het boek van Fitchef.

Gratis ebook het dieetplan

GRATIS EBOOK!

Download Gratis Het Afslank Weekmenu inclusief Lekkere Recepten en Boodschappenlijstje. Schrijf je hieronder in en ontvang direct het GRATIS weekmenu.

Voornaam:
E-mail adres:

3. Maak realistische doelen

De meeste mensen die afvallen, maken te grote doelen en dromen ervan om kleding te passen die misschien niet realistisch is voor hen. Toch kan je met het verlies van  5% tot 10% van uw lichaamsgewicht een stuk beter voelen, en nog belangrijker je gezondheid verbeteren. Studies tonen aan dat het verliezen van zelfs kleine hoeveelheden van je gewicht de algehele gezondheid en in het bijzonder de bloeddruk, bloedsuikerspiegel en het cholesterolgehalte kan verbeteren.

Stel doelen voor gewichtsverlies die haalbaar zijn, en houd er rekening mee dat de aanbevolen snelheid van het gewichtsverlies slechts 1-2 kilo per week is.  Let op: Het kost tijd om nieuwe eetgewoontes te leren die de rest van je leven zullen blijven bestaan.

Lees ook onze Fitchef review en ervaringen met korting. 

4. Belonen, niet straffen

Om de motivatie hoog te houden beloon je jezelf na het bereiken van minigoals. Immers, het verliezen van 5 kilo of het vijf keer per week naar de sportschool krijgen verdient een schouderklopje.

Aan de andere kant, wees niet te streng voor jezelf als je van de wagen valt,  iedereen doet dat vroeg of laat. Anticipeer erop dat vergissingen zullen gebeuren, en als dat gebeurd, zorg je gewoon weer dat je op het goede spoor komt.

recepten

 5. Zoek een vriend of vriendin die mee doet.

Ondersteuning is een essentieel onderdeel van een succesvol programma voor gewichtsverlies. Doe een beroep op een familielid, zoek een vriend om mee te doen aan je dieet, wandelingen of workouts. Deze mensen zullen regelmatig een bron van inspiratie, ondersteuning en aanmoediging worden. Vooral als het moeilijk wordt.

 6. Volg je maaltijden

Succesvolle volhouders weten hoe belangrijk het is om te documenteren wat en hoeveel je eet. Het is een krachtig hulpmiddel om op te schrijven wat je eet en drinkt. Jet kan enorm helpen om controle te behouden. Schrijf het ook op als je een keer de mist in bent gegaan.

 7. Voeg Oefening toe

Gezond eten en het eten van minder calorieën is slechts de helft van de formule voor succesvol gewichtsverlies. Regelmatig bewegen is het andere deel. Oefeningen doen  is een krachtig hulpmiddel waarmee je calorieën kunt verbranden en kracht, evenwicht en je coördinatie kunt verbeteren, terwijl je stress vermindert en je algehele gezondheid verbetert.

Mijn advies is om 's morgens vroeg oefeningen te doen, om ervoor te zorgen dat het niet uit je drukke dag wordt geperst.

het dieet plan

Je moet er trots op zijn dat je de beslissing hebt genomen om je gezondheid te verbeteren. Weet dat de weg voor de boeg wat hobbels zal hebben, maar uitgerust met een goed dieet plan, ondersteuningssysteem en een positieve houding en je zal succesvol zijn.

Succes!

P.s. Onze tip: Start met de bestseller op internet "het afslank receptenbijbel"

>> home

 

 

Heb je wat aan deze tips laat het dan weten door onderaan deze pagina te reageren.

Lees ook onze Fitchef review en ervaringen met korting.