Hoeveel calorieën heb je echt nodig?

Hoeveel calorieën heb je echt nodig

Hoeveel calorieën heb je echt nodig? Of je nu probeert af te vallen, aan te komen, of vasthoudt aan je huidige gewicht, je kunt de aanbevolen calorieën per dag op zoeken geselecteerd per geslacht, leeftijd en activiteitenniveau. Het onderstaande grafiek zou alleen als oriëntatiepunt moeten worden gebruikt, omdat elke persoon verschillend is.

Om je gewicht te behouden - in het onderstaande schema zie je je dagelijkse caloriebeperking. Het is gebaseerd op leeftijd, activiteitsniveau en de BMI (body-mass index) van 21,5 voor vrouwen en 22,5 voor mannen.

Om af te vallen - Vroeger werd aanbevolen om een ​​kilo per week af te vallen, dan zou je het totale aantal van 500 calorieën per dag moeten verminderen. Nu geloven onderzoekers dat afvallen een trager proces is en dat een minderen van 10 calorieën per dag leidt tot een verlies van ongeveer één kilo per jaar. Dus als je sneller wilt afvallen moet je echt minder calorieën eten en drinken.

Voor succesvol gewichtsverlies zonder jojo effect, raden wij aan voedingsmiddelen te kiezen die minder calorieën bevatten, maar rijk zijn aan eiwitten, vitaminen, mineralen, vezels en andere voedingsstoffen.

Aantal calorieën die je mag gebaseerd op geslacht, actief leven en leeftijd!!

Ben je bijv. een vrouw van 37 jaar met een gemiddeld actief leven dan zou je 2000 calorieën per dag mogen om op gewicht te blijven. Eet en drink je meer calorieën dan kom je aan, eet en drink je minder per dag dan val je af.  Hieronder een standaard schema, hier kan je dus even simpel kijken hoeveel calorieën je mag per dag.

Schema: Hoeveel calorieën heb je echt nodig?

JA! ik wil graag afvallen! Download dan hier het GRATIS ebook!!!

Geslacht Leeftijd niet actief* gemiddeld actief* Actief*
Vrouwen 19-30

31-50

51+

1800-2000

1800

1600

2000-2200

2000

1800

2400

2200

2000-2200

 

Mannen 19-30

31-50

51+

2400-2600

2200-2400

2000-2200

2600-2800

2400-2600

2200-2400

3000

2800-3000

2400-2800

 

 

* Niet actief betekent een levensstijl die lichte lichamelijke activiteit omvat die verband houdt met typische activiteiten in het dagelijks leven. Matig actief bestaat uit 2 tot 5 kilometer per dag lopen met een snelheid van 4,5 tot 6 kilometer per uur (of het gemiddelde daarvan). Een actief persoon loopt dagelijks meer dan 5 kilometer in hetzelfde tempo, of doet vergelijkbare oefeningen.

JA! ik wil graag afvallen! Download dan hier het GRATIS ebook!!!

Bereken je BMI hier ->>>

Reageren kan onderaan deze pagina. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *