Hoeveel calorieën mag je per dag consumeren

Hoeveel calorieën mag je per dag

Hoeveel calorieën mag je per dag? Een gemiddelde vrouw moet ongeveer 2000 calorieën per dag eten voor de juiste balans, en 1500 calorieën om één kilo gewicht per week te verliezen.

Een gemiddelde man heeft 2500 calorieën nodig voor de juiste balans, en 2000 om één kilo gewicht per week te verliezen.

Dit is echter afhankelijk van verschillende factoren. Deze omvatten leeftijd, lengte, huidig ​​gewicht, activiteitsniveaus verschillende andere.

Lees ook het inmiddels meest verkochte boek in Nederland met de lekkerste gerechten "de afslank receptenbijbel". 

Wat zijn calorieën?

Een calorie is een eenheid die energie meet. Calorieën worden meestal gebruikt om de energie-inhoud van voedingsmiddelen en dranken te meten. Om af te vallen, moet je minder calorieën eten dan je lichaam elke dag verbrandt.

Hoe Calorie-inname te verminderen zonder jezelf te verhongeren?

Calorieën zijn gewoon een maat voor energie.

Het is bekend dat, om aan te komen, er meer calorieën in je lichaam moeten komen dan dat je verbruikt hebt.

Omgekeerd, als meer calorieën je lichaam verlaten dan erin te komen, dan verlies je gewicht.

Dat gezegd hebbende, alleen het snijden van calorieën, zonder het voedsel dat u eet, is meestal geen duurzame manier om af te vallen.

Hoewel het voor sommige mensen werkt, hebben de meeste mensen honger en geven uiteindelijk hun dieet op.

Om deze reden wordt het ten zeerste aanbevolen om een ​​paar andere permanente wijzigingen aan te brengen om je te helpen een calorietekort te behouden op de lange termijn, zonder je hongerig te voelen.

Hier zijn 5 empirisch onderbouwde veranderingen in voeding / levensstijl waarvan is aangetoond dat ze mensen helpen af ​​te vallen.

  1. Meer eten van proteïnen kan je eetlust verminderen, heb je 60% minder honger en verbranden er meer calorieën.
  2. Vermijd suikervrije frisdranken (en vruchtensappen), de meest vetmestende items in het moderne dieet.
  3. Meer water drinken kan helpen bij het afvallen.
  4. Doe wat oefening of hef gewichten.
  5. Verminder inname van koolhydraten, vooral geraffineerde koolhydraten en suikers

Lees ook het inmiddels meest verkochte boek in Nederland met de lekkerste gerechten "de afslank receptenbijbel". 

Bereken hier je BMI

Lees ook onze Fitchef review en ervaringen met korting. 

Wil je reageren op dit artikel dan kan dat onderaan deze pagina.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *