Waarom ben ik altijd hongerig

Waarom ben ik altijd hongerig?

Waarom ben ik altijd hongerig? Die donut op het werk zag er te lekker uit om te laten liggen. Maar nu wil je iets anders. Iets lekkers als suikerachtige drankjes, snoep en gebak geven je geen blijvende energie, dus heb je al snel weer honger.  Betere keuzes zijn: alles met vezels, volle granen, fruit of groenten, gezonde vetten (zalm, noten, avocado) en mager eiwit (zoals eieren, bonen, gegrilde kip).

Waarom ben ik altijd hongerig? Nog meer feitjes!!

Jij hebt dorst

Soms als je denkt dat je moet eten, ben je eigenlijk uitgedroogd. Dus probeer misschien eerst wat water te drinken. Nog steeds hongerig? Dan moet je toch waarschijnlijk iets eten. Maar omdat je net water hebt gedronken heb je minder kans om te veel te eten.

Waarom ben ik altijd hongerigJe bloedsuiker

Wanneer je zoete of zetmeelhoudende koolhydraten zoals donuts, gebakjes of gewone frisdrank eet/drinkt, sturen ze tegelijk heel veel suiker in je systeem.

Dus je lichaam geeft het hormoon insuline af, waardoor je cellen het als brandstof gebruikt of het voor later bewaren. Maar die stroom suiker kan ervoor zorgen dat je lichaam meer insuline aanmaakt dan je nodig hebt. Dat kan de bloedsuikerspiegel te veel verlagen en je hongerig maken.

Download hier GRATIS het ebook met weekrecepten die je kan gebruiken om je een stuk beter te voelen en daarnaast nog eens afvalt ook. 

 

Je bent zwanger

Sommige moeders voelen zich in de eerste weken vaak te misselijk om veel te eten, maar anderen hebben het gevoel dat ze de hele tijd honger hebben. Zwangere vrouwen kunnen ook hunkeren naar nieuw voedsel of zich ziek voelen bij de gedachte aan het eten van gerechten waar ze vroeger van hielden. Als je denkt dat dit de reden is waarom je altijd honger hebt kan je zwangerschapstest kopen bij de apotheek. Als dit het geval is, raadpleeg dan je huisarts om de resultaten te bevestigen.

Je eet te snel

Wanneer je je eten te snel opeet geef je je lichaam misschien niet genoeg tijd om te merken dat je vol zit. Langzaam eten is ook meer bevredigend, dus eet je minder. Het kan helpen om kleinere hapjes te nemen en goed te kauwen, hierdoor geniet je meer van het eten en krijgt je lichaam de tijd.  Geef het ongeveer 20 minuten en kijk of je nog steeds honger hebt.

recepten

Je zag of rook iets smakelijks

Misschien zag je een advertentie over ijs of rook je vers gebakken koekjes terwijl je langs de bakkerij van de markt liep. Dat kan genoeg zijn om je te laten eten, of je lichaam nu honger heeft of niet. Probeer deze triggers op te merken en bepaal vervolgens wat je gaat doen.

Je emoties zijn de baas

Veel mensen wenden zich tot "troostmaaltijden" wanneer ze boos, verveeld, verdrietig of depressief zijn. Je hoort het misschien 'emotioneel eten'. Wat heb je voor je eet voordat je eet? Als je niet echt honger hebt, probeer dan iets te doen dat je leuk vindt. En als u merkt dat u zich vaak boos, gestrest of angstig voelt, kan je met je  huisarts of een hulpverlener praten om gezonde manieren te plannen om met die emoties om te gaan.

Je hebt een overactieve schildklier

Als je een overactieve schildklier hebt, kan het je de hele tijd moe, nerveus, humeurig en hongerig maken. Neem contact op met je huisarts als je een van deze symptomen opmerkt. Als je erachter komt dat je een schildklierprobleem hebt, kun je dat meestal met medicijnen of een operatie verhelpen.

Medicatie

Sommige geneesmiddelen kunnen je eetlust beïnvloeden. Dit kan bij sommige medicijnen die worden gebruikt voor de behandeling van depressie of stemmingsstoornissen, samen met bepaalde antihistaminica, antipsychotica en corticosteroïden. Vertel het je huisarts dat je hongeriger bent nadat je met een nieuw medicijn bent begonnen. Stop niet zomaar met medicijnen zonder het met je huisarts te overleggen..

JA! ik wil graag afvallen! Download dan hier het GRATIS ebook!!!

Te weinig slaap

Gebrek aan slaap kan de balans van hongerhormonen (leptine en ghreline) op een manier veranderen waardoor je meer wilt eten. Je kunt ook sneller geneigd zijn snacks te eten met meer calorieën en meer vet te eten om aan die drang te voldoen.

Vaak begint het bij je voeding, het is daarom belangrijk dat je gezond eet. Het afslank recepten bijbel staat vol met heerlijke recepten die je snel kan bereiden. Als je deze recepten regelmatig eet zal je binnen een kort tijd veel beter voelen.

Download hier GRATIS het ebook met weekrecepten die je kan gebruiken om je een stuk beter te voelen en daarnaast nog eens afvalt ook. 

Onderaan deze pagina kan je reageren op dit artikel.

7 manieren om je dieet goed van start te laten gaan ->>

<<-- Wat een gewichtsverlies van 5% kan betekenen voor je gezondheid

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een gedachte over “Waarom ben ik altijd hongerig?”