Welke vruchten hebben het meeste suiker?

Welke vruchten hebben het meeste suiker

JA! ik wil graag afvallen! Download dan hier het GRATIS ebook!!!

Fruit met de meeste suiker:

Welke vruchten hebben het meeste suiker? Fruit kan veel suiker bevatten, hieronder een mooie lijst met fruitsoorten die veel suikers bevatten. Als je bezig bent met afvallen kan deze lijst je goed helpen als je denk dat fruit je helpt met afvallen.

Mango's

Fruit is goed voor jou! Het heeft vezels en andere voedingsstoffen die je nodig hebt. Maar het heeft ook natuurlijke suikers en sommige meer dan andere. Een mango bijvoorbeeld heeft maar liefst 45 gram suiker. Dus niet de beste keuze als je probeert af te vallen.

 

Druiven

Een kopje druiven heeft ongeveer 23 gram suiker. Dat is veel voor iets dat zo makkelijk in je mond steekt. Je kunt ze langzamer eten als je ze in twee snijdt en invriest.

Kersen

Ze zijn zoet en ze hebben genoeg suiker om je dat te laten proeven: een kopje kersen heeft 18 gram suiker. Een grote schaal kersen eet je zo op, het is dus verstandig om te meten wat je eet. Bijv. dus één kopje.

afslanken met nederland

Peren

Een gemiddelde peer bevat 17 gram suiker. Als je probeert af te vallen eet dan niet de hele peer maar doe wat kleine stukjes of plakjes in je magere yoghurt of in de salade.

Lees ook onze Fitchef review en ervaringen met korting. 

Watermeloen

Een gemiddelde snee/stuk heeft 17 gram suiker. Zoals je weet bevat een watermeloen heel veel water en heeft speciale mineralen, ook wel elektrolyten genoemd. Dit is precies wat je lichaam nodig heeft om na enige tijd in de zon op te laden. Houd het gewoon aan een paar plakjes.

Vijgen

Twee middelgrote vijgen bevatten 16 gram aan suiker. Als je toch vijgen wilt eten snij het dan door de helft met wat geitenkaas.

Bananen

Eén middelgrote banaan bevat 14 gram suiker. Snij de banaan door de helft en doe wat stukken door je ochtendgraan of een klein stukje op je boterham met pindakaas.  Welke vruchten hebben het meeste suiker?

Fruit met Minder suiker:

Avocado's

Niet alle vruchten bevatten veel suiker. Een hele avocado heeft maar een halve gram suiker. Lekker voor in de een salade, verspreid het op toast of maak wat guacamole. Maar hoewel ze weinig suiker bevatten, bevatten ze veel calorieën, dus het is misschien geen goed idee om het een dagelijkse gewoonte te maken.

Guaves

Ze hebben allemaal 5 gram suiker en ongeveer 3 gram vezels, meer dan je zou krijgen van een portie bruine rijst of een plak volkoren brood. Je krijgt nog meer vezels als je guaves toevoegt met de schil in je bijv. een smoothie.

afslanken met nederland

Frambozen

Frambozen bevatten een serieuze portie vezels met 8 gram per kopje, daarnaast bevat een kopje frambozen slechts 5 gram suiker. De vezel is goed voor de spijsvertering en kan je helpen je voller te laten voelen met minder calorieën. Ze zijn de perfecte grootte om lekker één voor één te proeven.

Lees ook onze Fitchef review en ervaringen met korting. 

Cantaloupe

Het is verbazingwekkend dat de smaak en de tevredenheid verpakt in een enkele middelgrote wig kan komen van slechts 5 gram suiker - en slechts 23 calorieën. Probeer het met wat kwark en een beetje zout.

Papaja

Hier is een goede om toe te voegen aan je boodschappenlijstje: de helft van een kleine papaja heeft 6 gram suiker. Zelfs een kleine is behoorlijk groot, dus de helft is genoeg om in één keer te eten. Je kunt een scheutje limoen en een scheutje zeezout toevoegen, of een klodder bevroren yoghurt voor een tropische lekkernij.

Aardbeien

Een kopje hele aardbeien heeft slechts 7 gram suiker. Voeg ze toe aan een salade voor een levendige kleur en een vleugje zomer.

afslanken met nederland

 

->>> Ebook 125 groene smoothie recepten. 

Een afslankprogramma kiezen, lees dit artikel en kies de juiste afslankprogramma. 

Reageren kan onderaan deze pagina. 

2 thoughts on “Welke vruchten hebben het meeste suiker?

  1. Pingback: De waarheid over suiker verslaving | Lees verder.. Hetdieetplan.nl

  2. Pingback: Hoeveel calorieën zitten er in een appel? Lees het hier!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *